понедельник, 20 марта 2017 г.

Шановні студенти групи 2-АФ, завдання дистанційного тижня! Увага!
1. Підготуйте повідомлення на одну з тем: "Проекційний апарат", "Фотографічний апарат", "Око, як оптична система", "Мікроскоп", "Астрономічна труба",  "Бінокль".  
2. Перегляньте проект "Нашого цвіту - по всьому світу" https://www.youtube.com/watch?v=WC-c-iTs5-Q, напишіть про внесок українського фізика О.Смакули.
3. Розв'яжіть задачі: 
1. На якій відстані від збиральної лінзи з фокусною відстанню 20 см можна отримати зображення предмета, якщо сам предмет знаходиться на відстані 15 см від лінзи? 
2. Зображення предмета, поставленого на відстані 40 см від збиральної лінзи отримали збільшеним в 1,5 рази. Яка фокусна відстань лінзи?

Відповіді надсилайте до 23.03.17 року включно!

9 комментариев:

  1. 1)
    F=20см
    d=15см
    f-?

    1/F=1/d+1/f
    1/20=1/15+1/f
    1/f=1/20-1/15
    1/f= - 1/60
    f=-0.016

    2)
    d=40 см
    Г=1,5
    F- ?

    Г=f/d
    f=1,5*d=1,5*40=60 см
    1/F=1/d+1/f=1/40+1/60=3/120+2/120=5/120
    F=120/5=24 см

    2)
    Олександр Смакула блискуче освоїв основи квантової механіки, яка тільки-но створювалася, і застосував їх для розв'язання механізмів взаємодії електромагнетного випромінювання з кристалом. Він також використав поняття квантових осциляторів для опису та пояснення радіаційного забарвлення кристалів, вивів кількісне математичне співвідношення, відоме як формула Смакули.
    Смакула винайшов і запровадив оригінальні технології вирощування, очищення й дослідження кристалів, дослідив неоднорідності у мішаних кристалах та дефектах германію й кисню в монокристалах кремнію, дослідив зміни властивостей кристалів внаслідок впливу радіації та дефектів.

    Олександр Смакула досліджував і органічні кристали, що згодом дало змогу синтезувати вітаміни А, В2 та D. Долучився до розвитку квантової теорії, мав чимало ґрунтовних ідей про багаторівневість структури навчального процесу у вишах, про гуманізацію й екологізацію освіти, про наукову термінологію, про гармонію фундаментальних і прикладних досліджень, теорії й експерименту.

    ОтветитьУдалить
  2. Unknown это тоже МОЁ
    1)
    Орган зору - око - представляє не просто оптичну систему. Це цілий світ, в якому є колір, сонце, красиві люди. До того ж сама будова очі фантастично, настільки він складний. Цікаве питання про те, як влаштована і що включає оптична система. Щоб світловий промінь досяг своєї мети, він повинен пройти чотири складні середовища. У них він заломлюється і передає інформацію в мозок для аналізування.

    Оптична система ока включає рогівку, камерну вологу, кришталик і склоподібне тіло. Всі вони представляють лінзи, створені природою з біологічних матеріалів. Але так як характеристики середовищ і волокон різні у кожного з оптичних пристосувань, то і показник заломлення світла буде відрізнятися. У нормі така особливість природних лінз забезпечує людині ідеальний зір. Однак будь-які патологічні або фізіологічні зміни, що відбуваються в організмі, можуть істотно вплинути на цю здатність.Оптична система ока включає

    Нормальний очей має форму практично правильної сфери. Різні захворювання видозмінюють його форму в горизонтальний або вертикальний еліпс, що істотно впливає на гостроту і фокусування зору.

    ОтветитьУдалить
  3. Олександр Смакула увійшов в історію науки як один із найвидатніших українських фізиків ХХ століття. Він є гордістю не лише українського народу, а й світової науки. Понад 40 років свого життя Олександр Смакула віддав науці за межами України. «Але своєї Батьківщини не забув і повік не забуду», — писав він у 1964 році.
    Смакула винайшов і запровадив оригінальні технології вирощування, очищення й дослідження кристалів, дослідив неоднорідності у мішаних кристалах та дефектах германію й кисню в монокристалах кремнію, дослідив зміни властивостей кристалів внаслідок впливу радіації та дефектів.
    Олександр Смакула досліджував і органічні кристали, що згодом дало змогу синтезувати вітаміни А, В2 та D. Долучився до розвитку квантової теорії, мав чимало ґрунтовних ідей про багаторівневість структури навчального процесу у вишах, про гуманізацію й екологізацію освіти, про наукову термінологію, про гармонію фундаментальних і прикладних досліджень, теорії й експерименту.

    ОтветитьУдалить
  4. Дегтяренко Денис Проекційний апарат , оптичний пристрій, що формує зображення оптичні об'єктів на розсіюючій поверхні, службовці екраном. За способом освітлення об'єкту розрізняють діаскопічний, епіскопічний і епідіаськопічеський П. а. У діаскопічному П. а. (діапроекторі) ( мал. 1 ) зображення на екрані створюється світловими променями, проходящимі крізь прозорий об'єкт ( діапозитив, кіноплівку). Різновидом діаскопічного П. а. є кінопроекційний апарат, в якому висвічуваний прозорий об'єкт (кіноплівка) переміщається певним чином для створення ефекту руху на екрані. Від діапроектора слід відрізняти діаскоп — прилад, в якому світлові промені, проходящие крізь прозорий об'єкт, дозволяють розглядати його через окуляр . Діапроектори — найчисленніша і всілякіша група П. а., призначена для фотодруку, перегляду діапозитивів, читання мікрофільмів, обробки аерофотознімків і т.д. Фокусування і зміна діапозитивів в багатьох сучасних діапроекторах здійснюються автоматично; перегляд може доповнюватися звуковим супроводом.
    Епіскопічний П. а. проектує на екран зображення непрозорого об'єкту за допомогою променів, відбиваних і розсіюваних цим об'єктом. До них відносяться епіскопи, прилади для копіювання топографічних карт, проектування малюнків і т.д.
    Епідіаськопічеський П. а. є комбінацією діаскопічного і епіскопічного приладів (див. Епідіаскоп ) що допускає проектування як прозорих, так і непрозорих об'єктів.
    П. а. складається з механічних і оптичних частин. Механічна частина П. а. забезпечує певне положення об'єктів відносно оптичної частини, зміну об'єктів і необхідну тривалість їх проектування. Оптична частина, що здійснює процес проектування, складається з освітлювальної системи (що включає джерело світла і конденсор ) і проекційного об'єктиву.

    ОтветитьУдалить
  5. Дегтяренко Денис

    Олександр Смакула блискуче освоїв основи квантової механіки, яка тільки-но створювалася, і застосував їх для розв'язання механізмів взаємодії електромагнетного випромінювання з кристалом. Він також використав поняття квантових осциляторів для опису та пояснення радіаційного забарвлення кристалів, вивів кількісне математичне співвідношення, відоме як формула Смакули.Смакула винайшов і запровадив оригінальні технології вирощування, очищення й дослідження кристалів, дослідив неоднорідності у мішаних кристалах та дефектах германію й кисню в монокристалах кремнію, дослідив зміни властивостей кристалів внаслідок впливу радіації та дефектів.Олександр Смакула досліджував і органічні кристали, що згодом дало змогу синтезувати вітаміни А, В2 та D. Долучився до розвитку квантової теорії, мав чимало ґрунтовних ідей про багаторівневість структури навчального процесу у вишах, про гуманізацію й екологізацію освіти, про наукову термінологію, про гармонію фундаментальних і прикладних досліджень, теорії й експерименту.

    ОтветитьУдалить
  6. 2)
    d=40 см
    Г=1,5
    F- ?

    Г=f/d
    f=1,5*d=1,5*40=60 см
    1/F=1/d+1/f=1/40+1/60=3/120+2/120=5/120
    F=120/5=24 см
    Бино́кль оптический прибор, состоящий из двух параллельно расположенных соединённых вместе зрительных труб, для наблюдения удалённых предметов двумя глазами за счёт этого наблюдатель видит стереоскопическое изображение.
    Диаметр объектива
    Обычно эти параметры указываются на корпусе бинокля, например «10×40».
    Диаметр объектива
    Первое число «10» — это кратность, оно сообщает нам о том, что с помощью этого бинокля мы сможем увидеть изображение объекта в 10 раз больше (в угловой мере), чем при наблюдении невооружённым глазом.
    Второе число «40» показывает входную апертуру объектива в миллиметрах или, упрощённо говоря, диаметр его передней линзы. Чем больше линза, тем больше света она собирает и даёт более яркое изображение
    1)Бинокль с трубами Галилея
    В этих биноклях каждая зрительная труба имеет объектив в виде положительной линзы и окуляр в виде отрицательной линзы. Труба Галилея сразу даёт прямое (неперевёрнутое) изображение, поэтому между объективом и окуляром нет других оптических деталей. Достоинством биноклей Галилея является компактность — они короче и легче всех остальных типов биноклей. Недостаток — резкое ухудшение качества изображения при увеличениях больше четырёхкратного. Бинокли с трубами Галилея обычно используются в театрах, на концертах и других аналогичных мероприятиях и поэтому называются театральными биноклями
    2)Бинокли с трубами Кеплера
    В этих биноклях каждая зрительная труба имеет и объектив, и окуляр в виде положительной линзы. Как правило, обе линзы являются составными. Труба Кеплера способна давать высокое качество изображения при больших увеличениях. Но для этого свет должен пройти большое расстояние между объективом и окуляром. Другой (и главный) недостаток трубы Кеплера — перевёрнутое изображение. Для исправления перевёрнутости в биноклях используют переворачивающие линзы либо призмы.
    3)Бинокли с призмами Порро
    Итальянский оптик Порро в 1854 году запатентовал систему призм, которая одновременно и укорачивает длину бинокля, и выпрямляет перевёрнутое изображение. Впервые бинокли с призмами Порро стала выпускать фирма Карл Цейсс в конце 1890-х годов. В призмах Порро нет потерь ни на отражающих поверхностях (так как используется полное внутреннее отражение), ни на склеенных поверхностях (ввиду их отсутствия). Центральный луч в каждой трубе четыре раза меняет направление. Расстояние между объективами обычно больше, чем между зрачками глаза. Это даёт возможность использовать объективы большого диаметра, что важно для астрономических биноклей и для больших морских биноклей. К тому же они расширяют стереобазу, что усиливает стереоэффект. Производство биноклей с призмами Порро несколько дешевле других призм. Как правило, призмы Порро используются в морских биноклях и многих полевых биноклях. Недостатком системы Порро является большая ширина бинокля.

    ОтветитьУдалить
  7. Мікроско́п — прилад для розглядання дрібних, невидимих для неозброєного ока, предметів у збільшеному зображенні.

    Історично першим приладом, який використовувався з такою метою був оптичний мікроскоп, дія якого базується на заломленні світла системою лінз. Оптичний мікроскоп дає збільшення до 3000 разів. У електронному мікроскопі, винайденому в 30-х роках 20 ст., збільшене зображення одержують за допомогою пучків електронів. Він дає збільшення в десятки і сотні тисяч разів. Винайдені у 80-х роках 20 ст. атомний силовий мікроскоп та тунельний мікроскоп дозволяють розглядати зображення об'єктів ядерного масштабу — окремі атоми й молекули. Хід променів в мікроскопі відбивається від дзеркальної поверхні нижче спостережуваного обєкта, проходить крізь досліджуваний об'єкт, входить до обєктів мікроскопа, збільшуеться за рахунок лінзи і окуляра, і тоді ми побачимо збільшене зображення. А окуляром ми регулюємо чіткість.

    1)
    F=20см
    d=15см
    f-?

    1/F=1/d+1/f
    1/20=1/15+1/f
    1/f=1/20-1/15
    1/f= - 1/60
    f=-0.016

    2)
    d=40 см
    Г=1,5
    F- ?

    Г=f/d
    f=1,5*d=1,5*40=60 см
    1/F=1/d+1/f=1/40+1/60=3/120+2/120=5/120
    F=120/5=24 см

    Олександр Смакула блискуче освоїв основи квантової механіки, яка тільки-но створювалася, і застосував їх для розв'язання механізмів взаємодії електромагнетного випромінювання з кристалом. Він також використав поняття квантових осциляторів для опису та пояснення радіаційного забарвлення кристалів, вивів кількісне математичне співвідношення, відоме як формула Смакули.
    Смакула винайшов і запровадив оригінальні технології вирощування, очищення й дослідження кристалів, дослідив неоднорідності у мішаних кристалах та дефектах германію й кисню в монокристалах кремнію, дослідив зміни властивостей кристалів внаслідок впливу радіації та дефектів.

    Олександр Смакула досліджував і органічні кристали, що згодом дало змогу синтезувати вітаміни А, В2 та D. Долучився до розвитку квантової теорії, мав чимало ґрунтовних ідей про багаторівневість структури навчального процесу у вишах, про гуманізацію й екологізацію освіти, про наукову термінологію, про гармонію фундаментальних і прикладних досліджень, теорії й експерименту.

    ОтветитьУдалить
  8. Ян Качан
    1. Бінокль - це оптичний прилад, за допомогою якого здійснюється спостереження за віддаленими об'єктами. Бінокль складається з двох з'єднаних разом зорових труб, завдяки чому зображення виходить стереоскопічним. Це робить спостереження більш комфортним і дозволяє більш точно оцінити величину об'єкта і відстань до нього, а оскільки наш мозок пристосований обробляти інформацію максимально ефективно тоді, коли вона надходить від обох очей, в бінокль можна розгледіти об'єкт більш детально, ніж в підзорну трубу тієї ж кратності. Бінокль складається з оптичної частини, корпусу і механічної системи. Об'єктив - частина оптичної системи, яка формує зображення - може бути лінзовим, дзеркальним або дзеркально-лінзовий. Дзеркальні і дзеркально-лінзові біноклі, як правило, дешевше і легше лінзових біноклів, але помітно поступаються їм в якості зображення. Наскільки світлим буде зображення, що отримується за допомогою бінокля, залежить від величини лінзи його об'єктива, точніше, її апертури, вхідного отвору, обмеженого оправою. Чим більше апертура бінокля, тим більше светосильним він буде.Окуляр - вихідна лінза бінокля - звернена до ока спостерігача. Для того, щоб зображення мало якомога менше спотворень, окуляри біноклів робляться з декількох елементів, кожен з яких виготовлений з 1-3 склеєних між собою лінз.
    2. Олександр Смакула працював в своїй лабораторії "Фізики кристалів" над рекристалізацією, і отримав надчистий кремній і силікон. Почав силіконовий переводот в єлектроніці. Разробив метоту - Формула Смаколи. Запровадив піонерські дослідження у галузі квантової хімії. Відкрив нові обтичні матеріали. Запровадив ідею про освітлення оптики.
    3.
    1)
    F=20см
    d=15см
    f-?

    1/F=1/d+1/f
    1/20=1/15+1/f
    1/f=1/20-1/15
    1/f= - 1/60
    f=-0.016

    2)
    d=40 см
    Г=1,5
    F- ?

    Г=f/d
    f=1,5*d=1,5*40=60 см
    1/F=1/d+1/f=1/40+1/60=3/120+2/120=5/120
    F=120/5=24 см

    ОтветитьУдалить
  9. Мікроско́п — прилад для розглядання дрібних, невидимих для неозброєного ока, предметів у збільшеному зображенні.

    Історично першим приладом, який використовувався з такою метою був оптичний мікроскоп, дія якого базується на заломленні світла системою лінз. Оптичний мікроскоп дає збільшення до 3000 разів. У електронному мікроскопі, винайденому в 30-х роках 20 ст., збільшене зображення одержують за допомогою пучків електронів. Він дає збільшення в десятки і сотні тисяч разів. Винайдені у 80-х роках 20 ст. атомний силовий мікроскоп та тунельний мікроскоп дозволяють розглядати зображення об'єктів ядерного масштабу — окремі атоми й молекули. Хід променів в мікроскопі відбивається від дзеркальної поверхні нижче спостережуваного обєкта, проходить крізь досліджуваний об'єкт, входить до обєктів мікроскопа, збільшуеться за рахунок лінзи і окуляра, і тоді ми побачимо збільшене зображення. А окуляром ми регулюємо чіткість.

    1)
    F=20см
    d=15см
    f-?

    1/F=1/d+1/f
    1/20=1/15+1/f
    1/f=1/20-1/15
    1/f= - 1/60
    f=-0.016

    2)
    d=40 см
    Г=1,5
    F- ?

    Г=f/d
    f=1,5*d=1,5*40=60 см
    1/F=1/d+1/f=1/40+1/60=3/120+2/120=5/120
    F=120/5=24 см

    Олександр Смакула блискуче освоїв основи квантової механіки, яка тільки-но створювалася, і застосував їх для розв'язання механізмів взаємодії електромагнетного випромінювання з кристалом. Він також використав поняття квантових осциляторів для опису та пояснення радіаційного забарвлення кристалів, вивів кількісне математичне співвідношення, відоме як формула Смакули.
    Смакула винайшов і запровадив оригінальні технології вирощування, очищення й дослідження кристалів, дослідив неоднорідності у мішаних кристалах та дефектах германію й кисню в монокристалах кремнію, дослідив зміни властивостей кристалів внаслідок впливу радіації та дефектів.

    Олександр Смакула досліджував і органічні кристали, що згодом дало змогу синтезувати вітаміни А, В2 та D. Долучився до розвитку квантової теорії, мав чимало ґрунтовних ідей про багаторівневість структури навчального процесу у вишах, про гуманізацію й екологізацію освіти, про наукову термінологію, про гармонію фундаментальних і прикладних досліджень, теорії й експерименту.

    ОтветитьУдалить